- 1 sæt med to mikrofoner
- Hver mikrofon er optimeret til forskellige lydbehov
- Dynamiske mikrofoner uden behov for phantom power
Det overrasker måske, at et firma, der producerer elbasser og akustiske guitarer, pludselig går i lag med at lave mikrofoner, men mikrofon tuning teknologi er meget lig den teknologi, der anvendes, når man skal udvikle en basguitarpickup. Der bruges magneter, spoler og kabinetter. Og den viden og de færdigheder, som Sire har tilegnet sig i forbindelse med udviklingen af pickupper, har fået Sire til at tage udfordringen op og producere en mikrofon.
Arbejdet med at udvikle Monster7 startede i sommeren 2015, og det første år gik med omhyggeligt at afstemme mikrofonen for at få det ønskede resultat. Men da Sire i sommeren 2016 stadig ikke var tilfredse, besluttede man at rykke lanceringen yderligere, og det var først i sommeren 2017, at Sire endelig stod klar med en mikrofon, som de var tilfredse med.
Det er så her, vi skal bemærke, at Sire Monster7 ikke er EN mikrofon, men faktisk et sæt med 2 mikrofoner. Sire har fra starten af indset, at én mikrofon ikke fuldt ud dækker en vokalists behov, når der vælges mikrofon. Sire udviklede derfor Monster7 Red, som er en professionel vokalmikrofon og Monster7 Blue til vokal, tale, rap, rock og generelle mikrofonbehov.
Monster7 Red er en dynamisk mikrofon, som har en kondensator-mikrofons balance og lyd. I modsætning til kondensator-mikrofonen, så har den væsentligt reduceret håndstøj, og den kræver ikke 48V phantom power. Den har et meget bredt frekvensområde fra 40 hz til 20.000 hz og leverer ensartet vokallyd i studiokvalitet til live optrædener.
Monster7 Blue er ligeledes en dynamisk mikrofon, men den bevarer den dynamiske mikrofonklang med en udpræget gennemslagskraftig mellemtone og en frekvensgang på 50hz til 18.000 hz. Monster7 Blue leverer en skarp og varm lyd, som især kommer til sin ret, hvis lydforhold og -anlæg ikke er optimale.
Sire Monster7 giver således vokalisten mulighed for at tilpasse mikrofonvalget til de specifikke omstændigheder, der skal udøves musik i. Alt efter hvilken musik man arbejder med, hvilket rum man arbejder i, og hvilket anlæg man arbejder med, kan vokalisten hurtigt teste og vælge den mikrofon, der giver det bedste resultat, i den situation han/hun står i.